سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هو اللطیف

مطالب مفید، دلنوشته ها و ... این وبلاگ تقدیم به همه بیداردلان

کارنامه ورزشی علی دایی

با سلام خدمت دوستان گلم

علی دایی متولد اول فروردین سال ????، مشهورترین و پرافتخارترین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است و تا پایان جام جهانی 2006 بازیکن اصلی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بود و هم اکنون عضو کمیته فنی فوتبال فیفا برا انتخاب برترین بازیکنان جهان و نامزد پست نایب رییسی کمیته جوانان فیفاست.

دایی ??? گل ملی در کارنامه? خود دارد و با فاصله? زیادی بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان است. در سال ???? میلادی، فدراسیون آمار و ارقام فوتبال (متعلق به فیفا) ، علی دائی را در رده ??مین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان معرفی کرد که در این فهرست وی به عنوان تنها بازیکن آسیایی در میان برترن هاى تاریخ فوتبال مشاهده مى شود.
دایی سابقه? بازی در تیم‌های آلمانی همچون بایرمونیخ را دارد و به همراه این تیم به نایب قهرمانی جام باشگاه های اروپا دست یافته ‌است.
سابقه باشگاهی :
دایی، فوتبال را از باشگاه‌های کوچک شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد .
او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران به تیم تاکسیرانی تهران پیوست.
او سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که او مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد.
دایی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السد قطر پیوست و از این این تیم راهی اروپا شد و همراه با کریم باقری به آرمینیا بیله فلد آلمان پیوست.
مقصد بعدی او بایرن مونیخ آلمان بود. فرانس بکن بائر، رئیس باشگاه بایر مونیخ علی دائی را برای این باشگاه انتخاب کرد و وی را مهاجمی در سطح جهانی قلمداد کرد.
حضور دایی در بایرن مونیخ آلمان نقطه‌ اوج فوتبال او بود، زیرا پیش از آن حضور بازیکنی ایرانی در یک باشگاه معتبر نظیر بایرن مونیخ سابقه نداشت.
دایی به همراه بایرن مونیخ تا فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و در نهایت مدال نقره? آن بازی‌ها را به دست آورد،گرچه دایی در بازی فینال به میدان نیامد.
او سپس به هرتابرلین آلمان پیوست و با پوشیدن پیراهن ? از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم بود. دایی با هرتا برلین هم در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرد و دو بار دروازه چلسی و یکبار دروازه آث میلان را گشود.
علی دایی همچنین توانست در خرداد ماه ?? به عنوان سرمربی قهرمانی ششمین لیگ برتر را به دست آورد.
سابقه ملی:
علی دایی در سال‌های اخیر همواره بازیکن اصلی و کاپیتان تیم ایران بود.
او بیشترین بازی ملی و بیشترین گل زده? تاریخ تیم ملی را دارد و گل‌های زده? او در میان تمام تیم‌های جهان نیز اول است.
دایی در بازی معروف ایران و استرالیا در بازی پلی اف مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه پاس گل دوم ایران را برای خداد عزیزی ارسال کرد و این گل باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.
از نقاط اوج دوران ورزشی دایی را می‌توان روز 14 نوامبر 2004 دانست زیرا وی در این روز و در مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی ? بار دروازه لائوس را گشود تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که بیش از ??? گل در بازی‌های ملی به ثمر رسانده ثبت کند.



[ دوشنبه 86/12/13 ] [ 2:24 عصر ] [ مجتبی نصیری ]

با ورزش از چربی دور شکم بکاهید


سلام دوستان کاهش سلول های چربی دور شکم که عامل خطری برای ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت است ، به اقدام دیگری بیش از کاهش کالری دریافتی نیاز دارد.

ورزش در کاهش اندازه این سلول ها نقش دارد و شاید روزی به عنوان بخشی از نسخه دارویی برای درمان بیماری های مربوط به چربی این قسمت از بدن، تجویز شود.

همه می دانیم چاقی عامل خطری برای ابتلا به دیابت  و بیماری های قلبی  است. البته این بدان معنی نیست که همه افراد چاق به این بیماری ها دچار می شوند. افرادی که دارای چربی دور شکم هستند، در مقایسه با افرادی که در قسمت لگن و ران چربی بیشتری دارند، در معرض خطری بالاتری برای ابتلا به این بیماری ها هستند.

چربی دور شکم با سندرم متابولیک (مجموعه ای از علائم که بر احتمال بیماری قلبی و دیابت می افزاید) ارتباط دارد.

این سندرم زمانی پیش می آید که فردی در معرض حداقل سه مورد از موارد زیر قرار گیرد:

- چاقی دور شکم

- تری گلیسیرید بالا

- مقدار کم کلسترول خوب یا HDL

فشار خون بالا 

- افزایش قند خون

برای لاغر شدن شکم، در درجه اول پیاده روی تند به مدت نیم الی یک ساعت در روز و سپس ورزش دراز و نشست را توصیه می کنم.

اخیرا محققان در مطالعه ای یک عامل خطر موثر در سندرم متابولیک را مورد بررسی قرار داده اند که کمتر به آن پرداخته شده است. این عامل، اندازه سلول های چربی است که زیر پوست قرار داشته و چربی زیر پوستی نامیده می شوند.

اندازه این سلول های چربی، ابتلا به دیابت نوع دوم را مستقل از چاق یا لاغر بودن فرد، پیش بینی می کند.

مطالعات گذشته نشان داده اند که ورزش اندازه سلول های چربی را کاهش می دهد. اما هنوز چگونگی تاثیر شدت ورزش طی رژیم غذایی در این مورد مشخص نشده است.


توصیه های کارشناس تغذیه :

برای لاغر شدن شکم، در درجه اول پیاده روی تند به مدت نیم الی یک ساعت در روز را توصیه می کنم؛ مثلاً کفش راحت بپوشید و مسیری را که با تاکسی یا اتوبوس می رفتید با سرعت نسبتاً زیاد پیاده بروید که در روز 45 دقیقه بشود.

ثانیاً در منزل نرمش کنید. موثرترین ورزش بعد از پیاده روی، دراز و نشست است. ورزش دراز و نشست را با روزی 30 تا شروع کنید و به مرور هر هفته 10 تا بیشتر بزنید که طریقه درست انجام آن در مطلب " چگونه چربی های زائد شکم را از بین ببریم ؟" وجود دارد.

یک ماه هر روز این اعمال را انجام دهید و نتیجه را ببینید. حتماً اول با متر دور شکم خود را اندازه بگیرید تا تغییر اندازه ی آن را متوجه شوید.



[ چهارشنبه 86/2/26 ] [ 8:20 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

توصیه های غذایی برای کاهش وزن

در این مطلب توصیه لازم برای کاهش وزن را برای شما بیان می کنیم. اگر در حال حاضر رژیم لاغری دارید ، سعی کنید به توصیه های زیر عمل کنید.EJ_25_VAZN_0.jpg

*برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی مثل یبوست، در طول رژیم حتماً مقدار روغن ذکر شده در رژیم خود را ( که بهتر است روغن زیتون باشد)، فراموش نکنید.

*حبوبات را که منابع بسیار خوب پروتئین و فاقد چربی هستند را در رژیم خود استفاده کنید. فقط قبل از طبخ حتماً آنها را خیس کنید تا از نفخ آنها کاسته شود. برای جلوگیری از نفخ احتمالی پس از صرف حبوبات یک استکان کوچک عرق نعنا یا عرق رازیانه را به شما توصیه می کنم.

*در طول رژیم خود این ضرب المثل انگلیسی را به خاطر داشته باشید که خوردن روزانه یک عدد سیب شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز می کند (بهتر است، سیب با پوست میل شود). بهتر است در طول رژیم مصرف میوه های بسیار شیرین نظیر موز، زرد آلو، خربزه و... را محدود کنید.در متون قدیمی به نقش گیلاس و انگور در کاهش وزن(البته به میزان حساب شده و به صورت ناشتا) اشاره شده است.
مصرف سبزیجات، چه به صورت خام و چه پخته، به دلیل داشتن کالری کم ، در رژیم لاغری آزاد است.

*همچنین مصرف یک لیوان آب (آب ولرم بهتر است) همراه با یک عدد لیموی تازه یا آب لیمو، در اتمام هر وعده غذایی توصیه می شود.

*از سبزیجات، مصرف شلغم چه به صورت خام در سالاد و چه به صورت پخته (چون در طبخ احتیاج به روغن ندارد)،همچنین اسفناج پخته و انواع دیگری از سبزیجات به دلیل کم کالری بودن آنها توصیه می شود. گوجه فرنگی یکی از سبزیجات کم کالری و سرشار از ویتامین C است، بنابراین اگر نسبت به آن آلرژی غذایی ندارید مصرف آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

*درباره طبخ برنج بهتر است، برنج به صورت کته و با مقدار خیلی کمی روغن مایع پخته شود.همچنین همراه برنج اگر پیاز خورده شود، ویتامین های B برنج جذب می شود.

*ضرب المثل دیگری وجود دارد که می گوید ماهی غذای مغز است، بنابراین حداقل هفته ای یک بار ماهی بخورید.

*چای و قهوه را حداقل یک ساعت پس از صرف غذا و حتی الامکان به صورت رقیق بنوشید (بیشتر از 7 فنجان رقیق در روز توصیه نمی شود).

*همراه غذاهای گوشتی از منابع ویتامین C مثل آب مرکبات ( پرتقال، لیمو و نارنج )،جعفری تازه، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و ... استفاده کنید تا آهن آن بهتر جذب شود.

*لازم است بدانید که سویا از منابع بسیار عالی پروتئین گیاهی (بدون چربی) است که در کاهش چربی های خون نیز اثرات شگرفی دارد (کلسترول، LDL، تری گلیسیرید). این ماده غذایی برای خانم هایی که دوران یائسگی را می گذرانند بسیار سودمند است و همچنین برای خانم های شیرده و افراد مبتلا به پوکی استخوان هم نافع است.EJ_25_VAZN_1.jpg

*نوشیدن 8 لیوان آب در روز را فراموش نکنید و هر روز پس از برخاستن از خواب یک لیوان آب ولرم یا یک عدد میوه میل کنید.

*به طور کلی سعی کنید لبنیات مصرفی شما از نوع کم چرب باشد. فراموش نکنید که غفلت از خوردن شیر و فرآورده های لبنی، اثرات مضر جبران ناپذیری مانند پوکی استخوان را به دنبال خواهد داشت، پس مصرف حداقل 2 لیوان شیر یا ماست در روز را فراموش نکنید.

*بشقاب غذای خود را کوچک انتخاب کنید، غذای خود را کشیده و در جایی دورتر از منبع اصلی غذا (دیس، قابلمه و...) آن را میل کنید. سعی کنید قاشق را در فواصل بردن به دهان در بشقاب بگذارید و مجدداً بردارید و اگر می توانید از چنگال استفاده کنید.
در طی رژیم لاغری سعی کنید هر روز صبح به صورن ناشتا ، یک لیوان آب ولرم بنوشید.

*سبزیجات برگ سبز تیره و میوه های زرد رنگ سرشار از ویتامین A و یا پیش ساز آن است، بنابراین از مصرف برگ سبز رنگ تیره کاهو امتناع نورزید و به خوردن میوه ها و سبزیجات سبز و زرد توجه داشته باشید. طالبی یکی از منابع بسیار عالی این ویتامین است. هویج، کاهو، بروکلی، لوبیا سبز، بامیه، هلو و ... سرشار از ویتامین A است.

*مصرف مواد غذایی مثل ترشی، خیار شور، آدامس های بدون قند، چای، قهوه و چاشنی های ترش به دلیل کم کالری یا بدون کالری بودن آزاد است، ولی مصرف بسیاری از آنها برای شما مشکل تغذیه ای (در صورت زیاده روی) ایجاد می کند، پس استفاده کم از آنها را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

*گردو و بادام از بهترین دانه های گیاهی هستند که هر 2 عدد گردوی کامل معادل 1 قاشق غذا خوری روغن مایع و یک قاشق مربا خوری روغن جامد، کره، مارگارین کالری دارد، چربی آن بسیار مفید بوده و قابل استفاده در میان وعده ها و یا همراه با سالاد است.

*عدس از منابع بسیار عالی پروتئین است. حاوی ویتامین های B و مواد معدنی است، مصرف آن را به شکل عدسی (بدون افزودن آرد و سیب زمینی) بسیار توصیه می کنم.

*در رژیم کاهش وزن تاکید اساسی بر مصرف شام زود هنگام (قبل از ساعت 8) است. بنابراین به شما توصیه می کنم قبل از خواب یک لیوان شیر ولرم بنوشید، زیرا شیر گرم مدت زمان بیشتری در معده می ماند و احساس سیری بیشتری در طول شب خواهید داشت. همچنین شیر ولرم باعث آرامش اعصاب می شود و می توانید خواب راحتی داشته باشید.



[ یکشنبه 86/2/23 ] [ 9:40 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

تحرک رمز سلامتی

فعالیت بدنی میتواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد.wsf_logo_ani.gif

شیوه زندگی فعال باعث میشود افراد مسن دوستان جدیدی پیدا کنند،در فعالیتهای اجتماعی باقی بمانند و با سایرین در تمام سنین مراوده داشته باشد.بهبود انعطاف پذیری،تعادل و قوام عضلانی به پیشگیری از افتادن که دلیل عمده ناتوانی در افراد مسن است کمک میکند.

مشخص شده است که شیوع بیماریهای مغزی در افرادی که از نظر بدنی فعال هستند کمتر است.فعالیت بدنی میتواند کمک شایانی به درمان برخی اختلالات فکری مثل افسردگی بنماید.جلسات ورزشی برنامه ریزی شده مطابق با سطح تناسب بدنی هر فرد یا پیاده روی ساده میتواند فرصت یافتن دوستان جدید و اتصال با جامعه و کاهش احساس تنهایی و محرومیت اجتماعی را به فرد بدهد.فعالیت بدنی میتواند خود اتکایی و اطمینان به خود را که معیارهایی مبنایی در سلامت روح است افزایش دهد.
 
از فواید فعالیت بدنی میتوان حتی در سنین بالا نیز استفاده برد.با آنکه فعال بودن از سنین پایین از بسیاری بیماریها جلوگیری میکند،تحرک و فعالیت منظم در سنین بالا نیز به کاهش درد و ناتوانی مرتبط با بیماریهای نظیر آرتربت،استئوپروز و فشار خون بالا کمک کند
.

آیا فعالیت بدنی فقط برای کشورهای صنعتی لازم است و کشورهای در حال توسعه مشکلات دیگری دارند که باید به آن برسند؟

عدم فعالیت بدنی علت زمینه ای عمده ای برای مرگ و میر،بیماریها و ناتوانایی هاست.اطلاعات اولیه ای که از تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در زمینه عوامل خطرساز وجود دارد حاکی از اینست که عدم فعالیت یا زندگی بی تحرک،یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر ناتوانی در کل جهان است.در کشورهای مختلف بین 60 تا 85 درصد از بالغین تحرک کافی برای بهبود سلامتی شان ندارند.زندگی بی تحرک باعث افزایش تمام علل مرگ و میر میشود.خطر بیماریهای قلب و عروق،دیابت و چاقی را دوبرابر میکند و مشخصاً باعث افزایش خطر سرطان روده،فشار خون بالا،استئوپروز،افسردگی و اضطراب میشود.

در شهرهایی که به سرعت رشد میکند،در کشورهای در حال توسعه،شلوغی،فقر،جنایت،ترافیک،کیفیت بد هوا،فقدان پارک،پیاده رو،ورزش و تفریحات و سایر مکانهای سالم،فعالیت بدنی را به انتخابی دشوار تبدیل میکند.برای مثال در سائوپائولوی برزیل70 درصد مردم بی تحرک هستند.حتی در مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه تفریحات غیر فعال مثل تماشای تلویزیون در حال افزایش است.نتیجه این تغییرات در زندگی افزایش میزان چاقی،دیابت و بیماریهای قلبی و عروقی است.

کشورهای دارای درآمد پایین یا متوسط تحت فشار زیادی از این ها و سایر بیماریهای غیرواگیر قرار دارند.77 درصد کل مرگ و میر به وسیله بیماریهای غیرواگیر در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.این بیماریها در حال افزایش هستند و اثر فزاینده ای در سیستم های مراقبت بهداشتی،منابع و اقتصاد در کشورهای جهان می گذراند.
 
کشورها در حال تلاش برای مقابله با اثرات بیماریهای عفونی همزمان با افزایش فشار بیماریهای غیرواگیر روی جامعه و سیستم های بهداشتی هستند.فعالیت بدنی به علاوه رژیم غذایی سالم و عدم مصرف سیگار به عنوان راهی موثر و با صرفه جویی برای ترفیع بهداشت عمومی در کشورهای با درآمد کم یا متوسط میباشد.

پندارهای غلط در مورد فعالیت بدنی

1- داشتن فعالیت بدنی هزینه بالایی دارد.نیاز به وسیله،کفش و لباس مخصوص دارد.ادامه مطلب...

[ سه شنبه 85/12/22 ] [ 8:7 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

پهلوان صادق قمی

جوان‌ غریب‌ با لباس‌های‌ رنگ‌ و رو رفته‌ و وصله‌ خورده‌، جلو کفش‌کن‌ زورخانه‌ نشسته‌ بود. ورزشکاران‌ و پهلوانان‌ تک‌، تک‌ وارد می‌شدند و هر بار مرشد با فریاد خوش‌ آمدید، از آنها استقبال‌ می‌کرد.
 هنوز ورزش‌ شروع‌ نشده‌ بود. چند نفر از نوچه‌های‌ تازه‌ کار بالای‌ گود خود را گرم‌ می‌کردند تا برای‌ ورزش‌ آماده‌ شوند. نوچه‌های‌ قدیمی‌تر و پیش‌کسوتهایی‌ که‌ روی‌ سکوی‌ دور گود نشسته‌ بودند، همین‌ طور که‌ چای‌ می‌خوردند و آهسته‌، آهسته‌ برای‌ شروع‌ ورزش‌ لخت‌ می‌شدند با همدیگر خوش‌ و بش‌ می‌کردند.
 چند شب‌ بود که‌ به‌ این‌ زورخانه‌ می‌آمد واجازه‌ می‌خواست‌ که‌ در آنجا ورزش‌ کند، اما هر بار با بی‌ تفاوتی‌ به‌ او اجازه‌ این‌ کار را نداده‌ بودند. حتی‌ به‌ مرشد هم‌ گفته‌ بود، اما او هم‌ از ترس‌ نوچه‌های‌ سرشناس‌ زورخانه‌اش‌ و از اینکه‌ اگر در کنار آدم‌ فقیری‌ مثل‌ او ورزش‌ کنند ناراحت‌ می‌شوند. جواب‌ درستی‌ به‌ او نداده‌ بود. از همه‌ اینها گذشته‌، سن‌ و سالی‌ هم‌ نداشت‌، هنوز صورتش‌ مو در نیاورده‌ بود.
 اما جوان‌ غریب‌ هم‌ دست‌ بردار نبود. آن‌ شب‌ زودتر از شب‌های‌ دیگر آمده‌ بود و پای‌ سرم‌ نشسته‌ بود. هر بار که‌ در چوبی‌ زورخانه‌ با صدای‌ گوشخراش‌ خود باز می‌شد و روی‌ پاشنه‌ می‌چرخید، پرده‌ کهنه‌ای‌ که‌ جلوی‌ در آویخته‌ شده‌ بود، به‌ کناری‌ می‌رفت‌ و تازه‌ واردی‌ داخل‌ می‌شد، مرشد محکم‌ ضرب‌ را به‌ صدا در می‌آورد و با صدای‌ رگه‌ دارش‌ فریاد می‌ زد:
 «خوش‌ آمدید، صفای‌ قدمتان‌!»
ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 85/10/13 ] [ 10:42 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

::

きらきら