سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هو اللطیف

مطالب مفید، دلنوشته ها و ... این وبلاگ تقدیم به همه بیداردلان

بی حوصله
سلام دوستان گلم
چند وقت که دچار بی حوصله گی  شدم حوصله هیچ چیزی رو ندارم به نظر شما باید چکار کنم؟
میخوام درس بخونم ولی بعد از چند صفحه خوندن رهایش میکنم؟
میخوام ورزش کنم روز او ل،‌روز دوم ولی روز سوم ترکش میکنم؟
میخوام بیشتر فعالیت و تلاش کنم ولی بعد از چند وقت ...
خلاصه بگم به نظر خودم عواملی باعث شده که اینجور بشم:
1. نداشتن انگیزه و هدف درست
2. نداشتن برنامه
3. کم همتی
ولی میدونین چیه دنبال یک بهانه میگردم نمیدونم از کجا شروع کنم چی جوری شروع کنم در هر صورت اگر شما دوستان عزیز کمکم کنید ممنون میشم؟
دعایم کنید


[ دوشنبه 88/4/22 ] [ 11:39 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

10 نکته زندگی

ده نکته زندگی
سلام دوستان گلم ارائه مطلب زیر تلاش برای جلوگیری از وقوع اختلافاتی است که به سبب آن امروزه راهروهای دادگاه خانواده مملو از جمعیت است . پس به امید آنکه شما را هرگز در آنجا ملاقات نکنیم توجه شما را به چند نکته انسانی که حاصل بررسی مواد حقوقی و خلاصه مسائلی است که معمولاً در دادگاه ها با آن روبرو هستیم ، جلب می کنیم .

1- اگر از گذشت ، صبر و بردباری در خود نشانی دارید به سراغ ازدواج بروید . زمانی برای شروع یک زندگی مشترک تصمیم بگیرید که از استقلال و توان کافی خود برای اداره یک خانواده جدید مطمئنهستید .

2- زمانی را برای جاری شدن صیغه عقد مطلوب بدانید که از خواست ها و نگرش های یکدیگر باخبرید و می دانید که هردوهدفی مشترک را دنبال می کنید . برای رسیدن به این شناخت ، مدتی به یکدیگر فرصت دهید .

3- در این دنیای بزرگ هیچ دو نفری مانند هم نیستند . تفاوتهای بارز میان دو خواهر و یا دو برادر که هر دو زاده یک مادر و پدر هستند ، خود گویای این مسئله است . بنابراین مبنای تفاهم را معیارهای اصلی و اساسی برگزینید . توقف و ایستادن بر اصول فرعی یکدیگر چندان کمکی به بهبود روابط زناشویی نخواهد کرد.

4 -قبل از ازدواج به مسئله اعتیاد به طور جدی بیندیشید و از عدم اعتیاد همسرتان به هر گونه مواد مخدر ، اطمینان کامل حاصل کنید . نگذارید امید به ترک کردن و یا ترک دادن سبب شروع یک زندگی پُرمشکل شود .ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 88/3/20 ] [ 9:21 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

زن و مرد

با سلام خدمت دوستان گلم امیدوارم ایام خوبی داشته باشید قبل از هر چیز فرا رسیدن ایام فاطمیه را به همه شما عزیزان تسلیت عرض میکنم.

نیازهای احساسی زنها و مردها تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارد. در چالشهای روحی زنها به اشتراک و مردها به انزوا نیاز دارند که در نتیجه این اختلاف نیازهای احساسی، زن و مرد بدجوری برای هم شاخ و شونه میکشند….

 

جالبه که میدونیم هر 2 طرف با نهایت صداقت به پیش می آیند تا خود را برای دیگری 6 تیکه کنند ولی نتیجه کاملاً عکس شده و باعث تحریک همدیگر میشوند. خودشون هم کف میکنند که دِ بیا...یعنی چی؟؟؟!!! مثلاً زن فکر میکند با سؤالات پی درپی و ابراز دلواپسی به نظر همسرش یک زن مهربان جلوه میکند در حالیکه مرد یواشکی فکر میکند که تحت سلطه قرار گرفته و یکهو تحریک میشود که خود را آزاد کند!!! پس اعلام میکند که: «خانم میزاری یه 2 دقیقه نفس راحت بکشیم یا نه؟…» زن هم گیج و منگ میشود و اصل قضیه را زیر سؤال میبرن… یعنی علاقه… زن شوهرش رو با خودش میسنجه و میگه: اگه منو دوست داشت میفهمید که چقدر به فکرشم… واقعت اینه که این رفتاریست که زنها دوست دارند با آنها بشود و کلی هم باهاش حال میکنند ولی مرد اگر در شرایط نامناسب مثل خستگی باشد این رفتار حکم دریل را برایش دارد!!!

 

مردها هم بدتر از زنها… وقتی میبینند که زن ناراحت است وی را با حالات خود میسنجند و بهترین دارو را برایش تجویز میکنند… تنهایی!!!… او خیلی رومانتیک زنش را به حال خود رها میکند تا برای خودش بال بال بزند و با خودش کنار بیاید. بعضی از مردها هم در این مواقع میشن آخر درک کردن و به همسرشون میگن: … نگران نباش... چیز مهمی نیست!!!

 

در این لحظات زنها اگر قدرت داشتند شوهرانشان را خفه می کردند!!!… آخه آدم حسابی… این چه وضعه ادراکه؟ چرا نمی خواین این تفاوتها رو درک کنید؟؟… بابا، به پیر، به پیغمبر، نیازهای احساسی و ادراکی شما با هم فرق داره… تو رو خدا اونها رو یاد بگیرین و درست عکس العمل نشون بدین… برای احساس خوشبختی لازم نیست روزی 20 بار چشماتونو خمار کنین، لباتونو چوله کنین، بگین I Love You....

 

آقایون بدونین…ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 88/2/17 ] [ 8:30 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

عاشقانه ترین دعایى که به آسمان رفت
عاشقانه ترین دعایى که به آسمان رفت


یک روز کاملاً معمولى تحصیلى بود. به طرح درسم نگاه کردم و دیدم کاملاً براى تدریس آماده ام. اولین کارى که باید مى کردم این بود که مشق هاى بچه ها را کنترل کنم و ببینم تکالیفشان را کامل انجام داده اند یا نه.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هنگامى که نزدیک تروى رسیدم، او با سر خمیده، دفتر مشقش را جلوى من گذاشت و دیدم که تکالیفش را انجام نداده است. او سعى کرد خودش را پشت سر بغل دستیش پنهان کند که من او را نبینم. طبیعى است که من به تکالیف او نگاهى انداختم و گفتم: "تروى! این کامل نیست."
او با نگاهى پر از التماس که در عمرم در چهره کودکى ندیده بودم، نگاهم کرد و گفت: "دیشب نتونستم تمومش کنم، واسه این که مامانم داره مى میره."

هق هق گریه ی او ناگهان سکوت کلاس را شکست و همه شاگردان سرجایشان یخ زدند. چقدر خوب بود که او کنار من نشسته بود. سرش را روى سینه ام گذاشتم و دستم را دور بدنش محکم حلقه کردم و او را در آغوش گرفتم. هیچ یک از بچه ها تردید نداشت که "تروى" بشدت آزرده شده است، آن قدر شدید که مى ترسیدم قلب کوچکش بشکند. صداى هق هق او در کلاس مى پیچید و بچه ها با چشم هاى پر از اشک و ساکت و صامت نشسته بودند و او را تماشا مى کردند.

سکوت سرد صبحگاهى کلاس را فقط هق هق گریه هاى تروى بود که مى شکست. من بدن کوچک تروى را به خود فشردم و یکى از بچه ها دوید تا جعبه دستمال کاغذى را بیاورد. احساس مى کردم بلوزم با اشک هاى گرانبهاى او خیس شده است. درمانده شده بودم و دانه هاى اشکم روى موهاى او مى ریخت.
سؤالى روبرویم قرار داشت: "براى بچه اى که دارد مادرش را از دست مى دهد چه مى توانم بکنم؟"

تنها فکرى که به ذهنم رسید، این بود: "دوستش داشته باش ... به او نشان بده که برایت مهم است ... با او گریه کن." انگار ته زندگى کودکانه او داشت بالا مى آمد و من کار زیادى نمى توانستم برایش بکنم. اشک هایم را قورت دادم و به بچه هاى کلاس گفتم: "بیایید براى تروى و مادرش دعا کنیم." دعایى از این پرشورتر و عاشقانه تر تا به حال به سوى آسمان ها نرفته بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پس از چند دقیقه، تروى نگاهم کرد و گفت: "انگار حالم خوبه." او حسابى گریه کرده و دل خود را از زیر بار غم و اندوه رها کرده بود. آن روز بعدازظهر مادر تروى مرد.

هنگامى که براى تشییع جنازه او رفتم، تروى پیش دوید و به من خیر مقدم گفت. انگار مطمئن بود که مى روم و منتظرم مانده بود. او خودش را در آغوش من انداخت و کمى آرام گرفت. انگار توانایى و شجاعت پیدا کرده بود و مرا به طرف تابوت راهنمایى کرد. در آنجا مى توانست به چهره مادرش نگاه کند و با چهره ی مرگ که انگار هرگز نمى توانست اسرار آن را بفهمد روبرو شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شب هنگامى که مى خواستم بخوابم از خداوند تشکر کردم از اینکه به من این حس زیبا را داد، تا توان آن را داشته که طرح درسم را کنار بگذارم و دل شکسته یک کودک را با دل خود حمایت کنم ...



[ شنبه 88/2/12 ] [ 12:8 عصر ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

12 روش برای زیبایی و جذاب شدن

سلام دوستانم

زیبایی شما کاملا به حالات فیزیکی و روحی شما بستگی دارد. اما نگذارید این موضوع بر شما غلبه کند. شاید تمایل داشته باشید که هر ماه یکی از این روش ها را بکار گیرید تا در طول سال زیبا به نظر برسید.

1- ورزش کنید

اگر درباره ارجحیت های زیبایی می اندیشید ، هیچ چیز به اندازه برنامه ورزشی منظم تاثیر مثبت ندارد. اگر شما از شنا، والیبال ، تنیس یا دوچرخه سواری لذت می برید، سعی کنید که آن نظم را در آن ورزش دنبال کنید . حتی 30 دقیقه پیاده روی در روز تاثیر شگرفی در بر دارد.

2- مدلتان را عوض کنید

با آرایشگرتان مشورت کنید که چه مدل موی دیگری به شما میاد. گاهی اوقات سالها کشیدن خط چشم به یک طریق یا استفاده از عطر یکسان باعث میشود خیلی سخت مدلهای جدید را بپذیرید .

3- کمدتان را مرتب کنید

در کمدتان را بازکنید و ببینید چه لباس هایی را در 2 سال گذشته نپوشیده اید. آنها را کنار بگذارید و در مورد کشوی میز آرایشتان نیز لوازمی که خیلی وقت است استفاده نمی کنید دور بریزید.

4- سری به دکترتان بزنید

 دست کم سالی یکبار سری به پزشک و دندانپزشک خود بزنید. هیچ وقت نگذارید که بیش از 12 ماه از آخرین ویزیت شما با دندانپزشکتان بگذرد. دندان های سفید یکی از مهم ترین اصول زیبایی شماست.

5- همیشه یک وقت برای موهایتان داشته باشید

موهای شما یکی از اصلی ترین پایه های زیبایی شماست. در هر قرار آرایشگاه ، قرار بعدی را هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که به موهایتان سروقت میرسید.

6- به باشگاه ورزشی بروید

 تناسب اندام شما چقدر برایتان مهم است ؟ مطمئن باشید که همان قدر هم در انرژی جسمی و روحیه شما موثر است.

7- صحیح غذا بخورید

درباره رژیم غذایی تان تجدید نظر کنید تا میزان انرژی تان را به حداکثر برسانید. اینکار را با حذف غذاهای مشخصی شروع کنید تا زمانی که به یک فرمول غذایی مناسب برسید. مواد غذایی کم چرب و کم شکر مصرف کنید تا به یک تعادل برسید.

8- یک تغییر بزرگ داشته باشید 

 این تغییر حتی میتواند شامل بلوند کردن یا فر کردن موهایتان باشد.

9- مهربان باشید

یک کار خیرخواهانه انجام دهید بی آنکه انتظار تلافی داشته باشید . اینگونه کارها باعث تغییرات مثبت بزرگی در احساس شما میشوند. رفتار مودبانه همیشه منجر به زیبایی درونی و بیرونی میشوند.

10- آب بنوشید

 مقدار زیادی آب بنوشید . نوشیدن مقدار زیاد آب در روز به لاغرهایی که میخواهند چاق شوند و چاق هایی که میخواهند لاغر شوند توصیه میشود. کارهای کوچک دیگری که باعث میشود رفتارتان بهتر شود را امتحان کنید. لبخند بزنید. به حرف دیگران گوش کنید، صاف بنشینید، در طول روز به بدنتان کش و قس دهید

11- یک هدف در نظر بگیرید

هدفی را در نظر بگیرید که با سعی در رسیدن به آن از شر چند کیلو اضافه وزنتان خلاص شوید.

12- خوب بخوابید

به اندازه کافی بخوابید. موقع شب خواب خوبی داشته باشید تا صورتتان شفاف شود. نور اطاق هنگام خواب باید در کمترین حد ممکن باشد. شب زودهنگام بخوابید و سحر گاه از خواب برخیزید تا انرژی های کیهانی که در جهان در هنگام صبح پخش میشوند به بدنتان برسد. اینکار از لحاظ علمی ثابت شده است

 

 



[ دوشنبه 88/2/7 ] [ 8:39 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

استاد

استاد

مردی می خواست تا یک طوطی سخنگو بخرد، طوطی های متعددی را دید و قیمت جوان ترین و زیباترین شان را پرسید. فروشنده گفت: "-این طوطی؟ سه چهار میلیون! ... و دلیل آورد: - "این طوطی شعر نو میگه، تموم شعرای شاملو، اخوان، نیما و فروغ رو از حفظه!"

مشتری به دنبال طوطی ارزان تر، یکی پیدا کرد که پیر بود اما هنوز آب و رنگی داشت، رو به فروشنده گفت: "- پس این را می خرم که پیر است و نباید گران باشد"
-
این؟!... فکرش رو نکن، قیمت این بالای شش هفت میلیونه... چون تمام اشعار حافظ و سعدی و خواجوی کرمانی رو از حفظه

مرد نا امید نشد و طوطی دیگری پیدا کرد که حسابی زهوار در رفته بود، گفت: "-  این که مردنی است و حتماً ارزان... "
"-
این؟!... فکرش رو نکن، قیمت اش بالای پونزده شونزده میلیونه... چون اشعار سوزنی سمرقندی و  انوری و مولوی رو حفظه..."

مرد که نمی خواست دست خالی برگردد به طوطی دیگری اشاره می کند که بال و پر ریخته بر کف قفس بی حرکت افتاده و لنگ هایش هوا بود.... انگار نفس هم نمی کشید.
"-
این یکی را می خرم که پیداست مرده، حرف که نمی زند، حتماً هیچ هنری هم ندارد و باید خیلی ارزان باشد..."
"-
این یکی؟!... اصلاً فکرش رو نکن! قیمت این بالای شصت هفتاد میلیونه!"
"-
آخه چرا؟ مگه اینم شعر می خونه؟"
"-
نه...! شعر نمی خونه، حتی ندیدم تا امروز حرف بزنه، اصلا هیچ کاری نمی کنه... اما این سه تا طوطی دیگه بهش میگن استاد!



[ یکشنبه 88/1/30 ] [ 2:2 عصر ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

خانواده موفق

با سلام خدمت همه دوستان گلم

دیگه داریم به آخرهای سال نزدیک میشوم بیایید در اواخر سال به زندگیمان سر و سامان بدهیم و روزهای خوب و قشنگی را برای خود و خانواده بسیازیم.

خانواده موفق یعنی تپیدن یک قلب در سینه همه اعضای آن، یعنی روحی مشترک در چندین کالبد که باعث می شود همگام و همراه یکدیگر به سمت کمال ره بپیمایند.

در این خانواده، وحدت، هماهنگی و انسجام اهمیت بسیار دارد، تفرقه جایی ندارد و کار ها با شور و مشورت سرانجام می گیرند. برای داشتن یک کانون گرم و موفق باید قدم اول را درست برداریم و آن انتخاب همسر با ملاک های اسلامی است که مهم ترین آنها، ایمان و باورهای صحیح، حسن خلق، تقوا و سلامت جسمی و روانی است. در این صورت است که می توان به داشتن خانواده ای موفق امید وار بود.

معیار قرآنی خانواده های موفق در آیه ?? سوره روم ذکر شده است که می فرماید: « و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا إلیها و جعل بینکم مّودّة و رحمة إن فی ذلک لایات لقوم یتفکرون.»

از همین آیه ابن سینا استفاده کرده و اساس توفیق هر خانواده را بر چهار رکن «آرامش و سکون، عشق، رحمت و اخلاق» می داند. از این رو خانواده هایی که سنگ زیربنای زندگی خود را بر پایه ارکان یاد شده بگذارند موفق محسوب می شوند. خانواده ای که از عواطف و اخلاق و دیانت اشباع شده و بستری شده باشد برای رشد معنوی اعضای آن، زمینه ای برای بروز پاکی و عدالت هم در بین اعضای خود و هم در سطح اجتماع خواهد شد.

در خانواده ایده آل با ویژگی هایی روبه رو می شویم که همه حکایت از یکی شدن آرزوها، خواسته ها و حتی رؤیاهای زوجین دارد. بر تحکیم روابط بین یکدیگر تاکید می ورزند و برای حفظ آن از نفوذ و مداخله نگرش های مخرب و زیان آور دوری می کنند. تدابیری که برای اداره خانواده در پیش گرفته می شود، نیاز ها و منافع همه اعضای خانواده را در بردارد و تصمیم گیری ها به گونه ای است که به نیاز همه اعضا توجه می شود. در این خانواده ها عشق و صمیمیت تقویت می شود وهریک از زوجین تلاش خودرا به کارمی گیرد تا روابط محبت آمیز خود را با همسرش تداوم بخشیده و کانون خانوادگی خود را گرم نگه دارد.

در یک خانواده مطلوب و موفق اسلامی سلسله مراتب به خوبی رعایت می شود؛ پدر و مادر اقتدار ویژه ای دارند و فرزندان در نوجوانی و حتی میانسالی احترام خاصی برای والدین قائلند. بین زن و شوهر نیز احترام و اقتدار شوهر پذیرفته شده و زن در مواردی می پذیرد که مرد تصمیم نهایی را بر عهده داشته باشد. در منظومه زن و شوهری، وظایف به خوبی انجام می شود و مودت و رحمت بین زن و شوهر برقرار و نیازهای عاطفی دو طرف مورد توجه است. والدین با شور و شوق به وظایف خود عمل می کنند و بر ارزش وظایف خود آگاهند. در یک خانواده موفق حدود حجاب، روابط با نامحرمان و حدود در داخل خانه رعایت می شود .

در خانواده قرآنی التزام به تقوا و اجتناب از گناهانی مانند موسیقی و آواز خوانی حرام، شراب خواری، غیبت و تهمت و رذایل اخلاقی مانند تکبر و حسد، مورد توافق همه اعضا می باشد. البته ممکن است لغزش هایی صورت گیرد، ولی بنای افراد بر رعایت تقوا است. حقوق افراد مورد توجه و اصل بر عدالت است. به روابط با خویشاوندان، بویژه والدین زن و شوهر، توجه می شود و تعامل و حمایت اجتماعی بین خویشاوندان ارزش به شمار می رود.

خانواده موفق از نظر اسلام از هر مشکل و اختلافی مصون نیست، ولی در اختلاف ها حریم ها شکسته نمی شود و افراد پس از فرو نشستن هیجانات، به دنبال حل مشکل و حتی اصلاح و جبران ضعف ها و رفتارهای نامناسب خود هستند. افزون بر این، باورهای دینی پایدار، عدالت محوری و مدارا سه مفهوم مرکزی خانواده مطلوب و موفق از دیدگاه اسلام است.

سیره خانوادگی ائمه(ع) نمونه کامل یک خانواده موفق و مطلوب اسلامی است. در این خانواده ها رابطه عاطفی بسیار عمیق است به گونه ای که حضرت زهرا(س) عشق و محبت خود را نسبت به حضرت علی(ع) در سخن با سلمان ابراز می دارد.

امامان معصوم(ع) برای همسران خود شخصیت و اعتبار قائل بودند. دراموراقتصادی، استقلال نظر آنها را ارج می نهادند. درامورمعنوی ازآن ها کمک می گرفتند. دربرخورد با فرزندانشان محبت، احترام، بازی با آنان، پذیرش آنان، آزادی و در عین حال نظارت برآنان، رعایت اعتدال بین آنها، دوری از تنبیه و سرزنش وبه طورکلی نرمی ومدارا با آنان را اصل قرارمی دادند.و نیز باید گفت خانواده موفق خانواده ای است که در همه جوانب مثبت و موفقیت آمیز، از رشدی متعادل و هماهنگ برخوردار باشد و از افراط وتفریط خودداری کند. 



[ سه شنبه 87/12/13 ] [ 1:28 عصر ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

هشت اصل زندگی
1- صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کارتان پربرکت تر خواهد شد.
2- در معادلات زندگی هیچ گاه از علامت منفی استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که تفکر منفی از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با قرار گرفتن در پشت یک معادله بزرگ زندگی، همه علامت های مثبت آن را تغییر داده و مانند خود منفی بسازد.
3- هیچ گاه در گره زدن طناب پاره شده دوستی تعلل به خرج ندهید، گاهی اوقات غرور بی جا سبب می شود که حتی همسران خوب توجهی به گسستگی ریسمان بین خود ننمایند. مطمئن باشید گره زدن به خاطر کمتر نمودن طول طناب، نزدیکی را بیشتر می کند.
4- آنتن های ذهن تان را تنها به سوی ایستگاه هایی تنظیم کنید که شبانه روز امواج مثبت پخش می کند، کاری کنید که کارکنان ایستگاه های منفی از شدت بیکاری اخراج شوند.
5- دل تان را تبدیل به اقیانوسی آرام نمایید نه یک مرداب ناچیز. فکر نمی کنید حتی تصور اقیانوس هم احساسی از عظمت و پهناوری را در دل ایجاد کند؟ آنها که دل هایشان مرداب است با کوچک ترین حادثه ای به تلاطم می افتد، برعکس کسانی که شدیدترین گرداب ها و جریان های حوادث هم آرامش شان را بر هم نخواهد زد.
6- سعی کنید قلبی مقاوم داشته باشید، قلبی که مقابل گرم و سرد حوادث و ضربه های عاطفی همچون ظروف چینی با اندک ضربه ای خرد نشود.
7- تجربه های تلخ و شیرین زندگی را مانند یک درس فهمیدنی بدانید و نه حفظ کردنی، چرا که مطالب حفظ شده پس از مدت زمانی در ذهن پاک می شوند.
8- همواره مصمم باشید تا با استفاده از جلا دهنده هایی همچون دعا و نیایش روح و روانتان را پاکی و طراوت بخشید


[ یکشنبه 87/12/11 ] [ 10:2 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

با لحظهها زندگی کنیم
با لحظه‌ها زندگی کنیم
تصور کنید اگر ما بتوانیم با لحظه لحظه عمرمان واقعا زندگی کنیم، آنها را حس کنیم و جدی بگیریم و هر پیشامدی را فرصتی برای ایجاد تغییر و دگرگونی مثبت در زندگی بدانیم

و بپذیریم در برابرهر مشکلی تنها یک راه بیشتر نداریم و آن هم ایستادگی و تلاش برای پیدا‌کردن راه‌‌ حل مناسب است؛ چه شور و حالی برای ادامه زندگی نصیب خود می‌کنیم ... 

این روش، همان متوقف کردن کامل افکار منفی و در نهایت، مثبت‌اندیشی است. اما نفی افکار منفی به این معنا نیست که با تمرکز بر این موضوع و آن چه نمی‌خواهیم – که همان افکار منفی محسوب می‌شوند – در واقع به جذب این نوع افکار بپردازیم.

چون مهم این است که بر چه مسایلی تمرکز می‌کنیم اگر‌چه مرحله نفی و توقف باشد. زیرا موضوع این نیست که می‌خواهیم سعی کنیم افکار منفی را متوقف یا کنترل کنیم و یا اساسا به زور آنها را از خود دور کنیم.‌ به هر حال نتیجه یکسان است چون تمرکز ذهن بر افکار منفی است و بنابر قانون جذب، به این طریق شما در واقع از افکار منفی برای حضور در ذهن‌تان بیشتر دعوت می‌کنید.

این واقعیت خیلی ساده و آسان عمل می‌کند. به عبارت دیگر، توقف افکار منفی درست به معنای پرورش و بکار‌گیری افکار مثبت است؛ آن هم به شکل عمیق و قوی.

ما با تمرین قدردانی از هر آن چه در طول روز به ما نیروی بهتر زندگی‌کردن می‌بخشد، هرچند بسیار محدود و اندک؛ در واقع می‌توانیم افکار مثبت را در ذهن خود شکل دهیم.

قدردانی برای سلامتی، خانه، شغل، غذا، پوشاک، خانواده، دوستان و هر آن چیزی که به نوعی به ما تعلق دارد و از آن‌ها بهره مند می‌شویم.تشکر برای همه چیز، ریز و درشت.

هر زمان که ما می‌گوییم "متشکرم" ، این به مفهوم یک تفکر عمیق خوب و مثبت است. به این ترتیب ما بیشتر و بیشتر افکار مثبت را در ذهن خود می‌پروریم و افکار منفی را پاک می‌کنیم.

زیرا در واقع تمرکز ما دیگر بر افکار مثبت است و قانون جذب، به این طریق، بیشتر برای دعوت از افکار مثبت، عمل می‌کند و هیچ توجهی به افکار منفی ندارد.

هیچ نگران برگشت یا بروز یک فکر منفی جدید نباشید، اگر هر موردی پیش بیاید شما می‌توانید به آنها توجه نکرده و آنها را نپذیرید و در واقع به آنها اجازه دهید که یادآور این نکته باشند که تنها باید هرچه عمیق‌تر به افکار مثبت اندیشید.

هرچه بیشتر بتوانید در طول روز افکار مثبت را در ذهن خود مرور کنید، زندگی شما سریع‌تر به حداکثر تغییرات و دگرگونی‌های خوب در کلیه موارد، دست خواهد یافت.

اگر شما تنها یک روز خود را با گفت و گو در باره چیزهای خوب بگذرانید و از هر فرصتی قدردانی کنید، متوجه می‌شوید که به طور غیرارادی دیگر منتظر فردا نیستید که چه پیش خواهد آمد. چون همه چیز به طور طبیعی، سیر خود را طی می‌کند. به عبارت دیگر، شما به آن اندازه بر افکار و لحظه لحظه زندگی خود مسلط هستید که انتظار مفهومی ندارد.

مرور افکارمثبت به طور عمیق، دقیقا مانند این است که در واقع، بذر این نوع افکار را در ذهن بکاریم. به این گونه شما وقتی به موارد مثبت می‌اندیشید، به درستی در حال کاشتن بذرهای پربارمطمئن و نیروبخش در درون خود هستید که قانون طبیعت و هستی در روند خود، آن‌ها را به باغی سرشار از زندگی، سرسبزی، آرامش و سعادت تبدیل می‌کند.

بنابراین ما می‌توانیم با نوع زندگی و افکاری که انتخاب می‌کنیم و تا جایی که از آنها لبریز می‌شویم؛ بهشتی این چنین را در وجودمان متجلی سازیم. موفق باشید ... 



[ پنج شنبه 87/11/10 ] [ 8:46 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

اطلاعاتی در مورد داروها و نحوه مصرف آنها

اطلاعاتی در مورد داروها و نحوه مصرف آنها

 

قبل از مصرف از دارو

قبل از مصرف هر دارویی در صورتی که هریک از موارد زیر را داشتید با پزشک خود مشورت کنید:

1.       سابقه آلرژی یا علائم  غیر طبیعی بعد از مصرف داروها ، غذاها و ...

2.       داشتن رژیم غذایی کم نمک ، بدون قند و یا هر رژیم غذایی دیگر

3.       بارداری .بعضی از داروها منجر به بروز اختلالاتی در جنین و نوزاد می شوند.استفاده  از هر دارویی در دوران بارداری باید تحت نظر پزشک باشد.

4.       دوران شیردهی .بعضی از داروها می توانند از طریق شیر وارد بدن کودک شوند و باعث عوارض ناخواسته ای شوند.

5.       در صورتی که دارو یا داروهای دیگری هم مصرف می کنید

6.       در صورتی که  مبتلا به بیماری زمینه ای دیگری هستید

7.       در صورتی که طرز مصرف و میزان دارو را فراموش کرده اید

 

نگهداری از دارو

نگهداری مناسب از داروها امر مهمی است . راهکارهای نگهداری صحیح از داروها عبارتند از :

1.       دور از دسترس کودکان باشند

2.       داروها را در بسته بندی مخصوص خودشان نگه دارید

3.       از نور و حرارت مستقیم دور باشند

4.       کپسولها و قرصها را در مکانهای مرطوب مانند حمام و کنار سینک دستشویی نگهداری نکنید

5.       از فریز کردن شربتها خودداری کنید

6.       داروها را در یخچال نگذارید مگر در موارد استثنا

7.       داروی خود را مدت طولانی در اتومبیل نگذارید

8.       از نگهداری داروهای تاریخ مصرف گذشته در خانه خودداری کنید

 

مصرف صحیح دارو

دارو را طبق دستور ، در زمان تعیین شده و به همان مدت زمانی که پزشکتان توصیه کرده است مصرف کنید. اگر از داروهای بدون نسخه استفاده می کنید طبق دستور مصرفی که در بروشور دارو نوشته شده از آن استفاده کنید . در غیر اینصورت با پزشک خود مشورت کنید.

به جز داروهایی که توسط دکتر داروساز باهم مخلوط می شوند واصطلاحاً داروهای ترکیبی نامیده می شوند شما نباید هیچ دارویی را با هم مخلوط کنید.

برای جلوگیری از اشتباه هیچ وقت در تاریکی دارو مصرف نکنید همیشه برچسب دارو را قبل از مصرف بخوانید بخصوص تاریخ مصرف و مقدار تجویز شده

 

توصیه هایی در مورد داروهای خوراکی

1.       بطور کلی بهتر است داروهای خوراکی با بک لیوان پر آب مصرف شوند.اما با پزشک خود مشورت کنید بعضی از داروها باید با غذا مصرف شوند در حالیکه بعضی دیگر با شکم خالی

2.       وقتی که از داروهای طولانی اثر مثل قرص نیتروگلیسیرین ریتارد استفاده می کنید باید کل قرص را یکجا مصرف کنید و از نصف کردن یا جویدن آن خودداری کنید.

3.       وقتی که از شربتها استفاده می کنید میزان و سایز قاشق مصرفی را  از دکتر داروساز بپرسید.

4.       داروهای خوراکی ممکن است دوزاژ متنوع و متفاوتی داشته باشند .بهتر است از دوز مصرفی تجویز شده توسط پزشکتان تبعیت کنید.مثلاً قرص پروپرانولول انواع 10 و 40 میلی گرمی دارد.ادامه مطلب...

[ سه شنبه 87/10/10 ] [ 8:5 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

きらきら