سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هو اللطیف

مطالب مفید، دلنوشته ها و ... این وبلاگ تقدیم به همه بیداردلان

خواص میوه

با سلام خدمت شما دوست عزیز

هر کسی می داند که میوه ها دارای ویتامین های مفید هستند که برای بدن ما ضروری اند. اما ویتامین ها فقط یک قسمت کوچک از مواد مفید میوه ها هستند. کشفیات دانشمندان نشان می دهد که بسیاری از میوه ها از نظر کیفیت غذایی در مقام والایی قرار دارند و ما را در برابر بسیاری از ناخوشی ها حفاظت می کنند. بنابراین لازم دیدم خواصی بعضی از آنها را برایتان بگویم:

 به

 به بخصوص به شیرین اثر مثبتی بر مغز دارد. و از احساس افسردگی و بعصی از سردرد ها جلوگیری می کند. قلب کبد و دستگاه هاضمه را تقویت می کند. اشتها را زیاد می کند و بوی بد دهان را از بین می برد. در زمان خون ریزی ، تهوع ، استفراغ ، خماری و تشنگی بسیار مفید است. بهتر است به را در اندازه های کم یا پخته (بخار داده ) بخورید. آب به بهمراه عسل برای سلامتی بسیار مفید است.

  انگور

 انگور یکی از بهترین میوه هاست، به طوریکه آن را یکی از مغذی ترین میوه ها می دانند. انگور خون را تصفیه می کند. و ارگانهای آشفته بدن را به حالت تعادل باز می گرداند. انگور به تنفس نظم می دهد و بدن را مستعد تنومندی می کند. بهتر است بعد از خوردن انگور آب خنک ننوشید زیرا می تواند شما را به طور جدی اذیت کند.

  انار

 انار برای کبد و انواع هپاتیت مشکلات خواب سرفه و سینه درد بسیار مفید است. صدا را صاف می کند. و تمایل بدن به تنومندی را افزایش می دهد. و صورت را شفاف می کند.

هلو

 هلو بدن را خنک و مرطوب می کند و نتیجتاً در صورت خشکی و افزایش دمای اندامها مفید است. هلو دارای خاصیت پاک کنندگی است و در از بین بردن مواد مضر در بدن کمک می کند. کسانی که سیستم عصبی ضعیف دارند توصیه شده است هلو را در مقادیر کم مصرف کنند.

  گلابی

 گلابی شیرین رسیده و تازه برای زمانیکه شکم بی نظم کار می کند بسیار مفید است. گلابی بهتر از سیب گوارش می شود و دارای اثر مثبت در مغز است. روحیه را تقویت می کند و برای افسردگی مفید است. گلابی به هضم غذا کمک می کند و به عنوان یک درمان خوب برای قارچ سمی توصیه شده است.

 هندوانه

 هندوانه خون را رقیق می کند و کل بدن را مرطوب می سازد. به آسانی هضم می شود و استعداد تنومندی را افزایش می دهد. هندوانه یک داروی مدر خوب است.

 سیب

 انواع سیب برای هر کسی مفید است. سیب دارای اسید سیتریک ، تانین و مواد معدنی (پتاسیم، منیزیم، آهن، گوگرد، منگنز و فسفر) و پکتین است. سیب به ترشح غدد هضم کننده غذا کمک می کند و به همین دلیل است که توصیه می شود 20 تا 30 دقیقه قبل از وعده های غذایی میل شود. سیب پخته تحرک شما را تسهیل می کند و غذایی کامل است. دانه سیب دارای مقدار زیادی ید است به طوریکه 5 تا 6 دانه سیب برای مصرف روزانة ید شما کافی است.

 موز

 موز با میوه های دیگر تفاوت دارد و این بخاطر کیفیت بالای نشاسته ای است که دارد. موز برای ناراحتی های دستگاه گوارش توصیه شده است. بعضی از افرادی که در حال رژیم هستند موز را به عنوان صبحانه مصرف می کنند. موز رسیده بسیار خوب است در حالیکه موز سبز نارس می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.

 لیمو

 لیمو تقریباً برای همه چیز خوب است: سردرد ناشی از گرما، سرگیجه ، خماری، گلودرد، تند دلی و تشویش ، استفراغ و حالت تهوع. لیمو برای افرادی که مشکلات عصبی و کسانی که سرفه های ناشی از سرما خوردگی دارند مضر است. سردرد با مالیدن گوشت میوه آن به پیشانی ممکن است برطرف شود



[ چهارشنبه 86/2/5 ] [ 9:22 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

きらきら