سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هو اللطیف

مطالب مفید، دلنوشته ها و ... این وبلاگ تقدیم به همه بیداردلان

دنیای پست

سلام دوستان چند وقت بود که نبودم برای اینکه شوهر خالم فوت کرده بود بنابراین رفته بودم تهران، وای چقدر تهران شلوغ بود خیلی ترافیک خسته کننده ای داشت. چقدر سخت است که آدم مرگ پدر یا مادرش را ببیند و وارد خانه خاله شدم چنان دختر خالم و سه پسر خالهایم گریه می کردند که آدم سخت غمگین می شود. قرار شد که شوهر خالم را در شهر ماسال خاک کنیم بنابراین به بهشت زهرا برای غسل و کفن کردم رفتیم،‏ خدا آنجا قسمتتان نکند که هیچ کس به هیچ کس نیست یک عده که فقط منتظرند که بیایی و حسابی از شما پول بگیرند وقتی که غسلخانه را دیدم بالای غسلخانه اش نوشته بود که هر چه که داری باید بگذاری آنچه می بری اطاعت تو از خداست واقعا که این دنیا به هیچ نمی ارزد

   در این دنیای بی حاصل چرا مغرور می کردی                سلیمان گر شوی آخر اسیر مور می گردی

من با خودم می گفتم که چرا وقتی عزیزمان در حیات است قدرش را نمی دانیم او را احترام نمی کنیم اما وقتی مرد تازه می فهمیم چه کسی را از  دست داده ایم شوهر خاله ام واقعا که آدم کم حرف و خوبی بود ان شاء خداوند همه اموات را ببخشاید و مورد مهر و محبت خود قرار دهد.

لحظه ای که شوهرخاله ام را دفن می کردم به پسرانش و دخترش نگاه می کردم چقدر صحنه دردناکی بود چنان خاک بر سر می ریختند و ناله می کردند که گویی قیامت شده است واقعا مرگ عزیزان آدم خیلی سخت است اما گفتند:

    بر دوستان رفته چه افسوس می خوری               ما هم مگر جواز اقامت گرفته ایم

چه خوب است که انسان عملش را برای آخرت نیک سازد و از هواهای نفسانی دوری گزیند و دل به دنیای پست ندهد و همواره خدا و مرگ را در نظر داشته باشد که اگر در روی قله های رفیع باشد مرگ به سراغش خواهد آمد

      دل به دنیا مبند که که دنیا یک دم است                     هر که با دم همدم است او آدم است

     ان شاء الله خداوند ما را از بندگانش مخلص در راهش قرار دهد و ما را مخصوصا بنده حقیر را ببخشاید

                               نثار شادی روح کلیه امواتان و اموات من حقیر الفاتحه مع الصلوات

برایم دعا کنید



[ سه شنبه 85/11/24 ] [ 9:6 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

خصوصیات شوهر شایسته

خصوصیات شوهر شایسته

1- دیانت و تقوی : شوهری که متدین و با تقوی باشد، حقوق همسرش را حفظ می کند و هیچ گاه در پی هوس های نامشروع  نیست، به او احترام می گذارد و از هرگونه ستم احتراز ( دوری ) می کند.

امام باقر(ع) می فرمایند: " شایستگی داماد در تقوا و دیانت و امانت او نهفته است؛ هر کس واجد این شرایط باشد درخواست وی را بپذیرید."

2- حسن خلق: یکی از ویژگی های شوهر شایسته آن است که از نظراخلاقی مهربان، خوشرو و نسبت به همسرش دوستی مخلص باشد.

حضرت رسول ( ص ) می فرمایند : هرگاه فردی به خواستگاری دخترتان آمد که از نظر دین و اخلاق شما را راضی می کرد دخترتان را به ازدواج او در آورید.

3- فعّال و تلاشگر : شوهر باید برای تأمین نیازمندی های مادی و معنوی خانواده اش کوشش و فعالیت نماید. بدترین شوهر کسی است که در خانه بنشیند و همسرش را برای تهیه مایحتاج خانه به کار وا دارد.

4- عفّت زبان : بیان ، یکی از عوامل تشکیل دهنده شخصیت است. کسی که در گفتار با کلمات توهین آمیز و فحش و ناسزا دیگران را بیازارد، عفت زبان ندارد. چنین فردی قبل از هر کس همسرش را مورد حمله قرار می دهد و در برابر هر چیزی که مطابق میلش نباشد به ناسزاگویی می پردازد. بنابراین ، داشتن عفت زبان یکی از خصوصیات یک شوهر شایسته است.

5- سخاوت : فردی که خِسّت و بخل را بر خود و دیگران روا دارد ، شوهر خوبی نخواهد بود. بخشش و فراهم کردن رفاه و توسعه دادن به زندگی خانواده از طریق مال حلال و دست و دل باز بودن، از خصوصیات یک شوهر خوب است. تهیه هدیه و کادو برای همسر از اعمالی است که یک شوهر شایسته به مناسبت های مختلف انجام می دهد.

6- مهمان نوازی : مردی که نان خانه اش را کسی ندیده و درِ منزلش را به روی دوستان و اقوام ببندد، همسر خوبی نخواهد بود. این مرد باید بداند همسرش که در خانه پدر و مادر بزرگ شده و با خویشاوندانش معاشرت و رفت و آمد داشته ، نمی تواند با آنان قطع رابطه کند. بنابراین مهمان نوازی و معاشرت با خویشاوندان از صفات یک شوهر خوب است.

7- آراستگی : همانطور که شوهر متوقع است  همسرش آراسته باشد ، خودش نیز باید به وضع ظاهرش برسد و از نظر لباس و نظافت دقت کافی بنماید. خیلی از مردان به وضع ظاهر خود توجه ندارند و همیشه مورد انتقاد و اعتراض همسر خود قرار می گیرند.

8- امین بودن : مرد باید از هرگونه پنهان کاری  یا عدم صداقت با همسرش بری باشد؛ زن ، امین او و او ، امین زن باشد. در این صورت است که زندگی ، سعادت و خوشبختی را به دنبال خواهد داشت.

9- اصالت و نجابت خانوادگی : از ویژگی هایی که در شوهر اهمیت خاص دارد ، یکی وراثت و دیگری محیط است که اصالت خانوادگی هر دو را در بر دارد. بنابراین دختران باید در نظر داشته باشند فردی را به شوهری برگزینند که از یک خانواده نجیب و خوشنام بوده و در یک محیط خانوادگی سالم بزرگ شده باشد.

10- عاقل و خردمند : یکی از ویژگی های شوهر شایسته ، داشتن هوش و ذکاوت کافی و تخصص است. چنین شوهری آموزش لازم برای اشتغال به کسب حلال را دیده؛ و هر اندازه علم و کمالش بیشتر، و هوش و درایتش زیادتر باشد ، شایسته تر خواهد بود.

خلاصه می توان گفت که زن باید از ازدواج با مردی که دارای ضد ارزش های زیر است، خودداری کند.

1- شرابخوار ؛

2- بد اخلاق ؛

3- بد چشم و بی بند و بار؛

4- بدبین ("سوء ظن" ،  نه "غیرت") ؛

5- خسیس ؛

6- بدون احساس مسئولیت ؛

7- تنبل؛

8- سفیه و ناهنجار؛

 

 

 

 

 

 خصوصیات زن شایسته

1- هماهنگی با شوهر : برای حفظ هر نظامی هماهنگی ضروری است. بنابراین چنانچه زن با شوهر هماهنگی نداشته باشد و از او تبعیت ننماید ، نظام خانواده به هم خواهد خورد. بدیهی است هماهنگی زن با شوهر در اموری است که خارج از منطق و وظیفه نباشد ، و متقابلاً شوهر نیز باید در این هماهنگی، مقابله به مثل نماید.

2- تمکین و تأمین نیاز جنسی : یکی از انگیزه های مهم در ازدواج نیاز جنسی است که ضرورت دارد طرفین در ارضای این نیاز اقدام کنند.

3- زینت و آرایش برای شوهر : زن باید برای جلب توجه شوهر به نظافت و آرایش خود برسد و لباس آراسته بپوشد. انجام این امر به قدری مهم است که در بعضی از موارد به از هم پاشیدگی اساس خانواده می انجامد. در اینجا لازم به یادآوری است که هیچ شوهری از زنی که برای دیگران خودآرایی و خودنمایی کند، خوشش نمی آید.

4- داشتن پوشش مناسب : زنان باید بدن خود را از نامحرم بپوشانند. یکی از عللی که در غرب بنیان خانواده  را سست کرده و از هم گسیخته ، خودنمایی زنان با بدن های عریان است. مردان ایرانی ،حتی افراد بی بند و بار و به اصطلاح متجدد، زنی را که با اندام بدون پوشش و لباس های کوتاه و تنگ در برابر نامحرم ظاهر شود، برای همسری نمی پسندند.

5- داشتن جمال و کمال : زن باید از نظر فیزیکی سالم ، و از نظر زیبایی مورد پسند همسرش قرار گیرد. همسر زیبا و سالم با داشتن خصوصیات خلقی مناسب و سایر شایستگی ها، نعمتی است که مافوق آن متصور نیست.

6- اصالت خانوادگی : چون وراثت و تربیت اساس رفتار انسان را تشکیل می دهد ، بنابراین منظور از اصالت خانوادگی آن است که دختر در خانواده ای مؤمن و با فرهنگ تربیت شده و از نظر وراثت نیز زمینه داشته باشد ؛ در این صورت متخلق به اخلاق حسنه خواهد بود.

7- عاقل و خردمند : زنی که یک عمر با مردی مصاحبت دارد، باید باهوش و خردمند باشد. عقل و خرد از ویژگی های  زن شایسته است.

امیرالمومنین علی (ع) فرمود: از ازدواج با زنی که کم خرد است خودداری کنید. زیرا مصاحبت او گرفتاری سختی است و فرزندان او ضایع و مهمل خواهند بود.

در توضیح این مطلب باید گفت چون وراثت در میزان هوش مؤثر است بنابراین احتمال کم هوشی در کودکان با والدین کودن و کم هوش زیادتر است. وانگهی زن بی سواد یا کم سواد قادر به رفع نیازهای خانوادگی و به ویژه مسائل تربیتی فرزندان نخواهد بود.

8- دیانت و تقوی و حسن خلق : همانطور که دیانت و تقوی و حُسن خلق از معیارهای شوهر شایسته است، برای زن نیز از جمله حسنات و ضوابط شایستگی به شمار می رود.

بنابراین از ازدواج با زنی که واجد ضد ارزش های زیر باشد، باید خودداری کرد:

1- بی بند و بار؛

2- بی حجاب؛

3- بد اخلاق و عبوس؛

4- بی عفت؛

5- سفیه و ناهنجار؛

6- خودپسند و از خود راضی؛

7- کینه توز؛

8- لجباز و ناسازگار؛

9- بد زبان و درشت گفتار.



[ شنبه 85/10/16 ] [ 1:58 عصر ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

عشق یعنی

عشق یعنی،زندگی در یک بهشت

                                             عشق یعنی،انتهای سر نوشت

 

عشق یعنی،قطره اشک صدف 

                                               مستی و رقص سماواتی دف

 

عشق یعنی،گریه های چشم خمار

                                             بوسه های مهر بر لب یار

 

عشق یعنی،شور آتش در نفس

                                             ضجه های زندگی کنج قفس

 

عشق یعنی،موج بر دریای مهر

                                             نور لبخند ستاره در سپهر

 

عشق یعنی،شمع دل افروختن

                                             همچو پروانه در آتش سوختن

 

عشق یعنی،معرفت یعنی شعور

                                              عشق یعنی،اشک خونین در میان چشم کور

 

عشق یعنی،علت آوارگی

                                               بی ریا بودن،صفا و سادگی

 

عشق یعنی،اسب وحشی بی سوار

                                                 عشق یعنی،همچو مجنون در گریز از روزگار

 

عشق یعنی،سینه ای آغوش راز

                                                 عشق یعنی آنچه بر هر کس نیاز



[ شنبه 85/10/16 ] [ 9:36 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

ایدز

ایدز چیست ؟

 

     هنگامی که دنیا برنامه بهداشت برای همه تا سال ۲۰۰۰ را پیگیری می کرد و زمانیکه جهانیان ریشه کنی آبله را جشن می گرفتند و غلبه بر بسیاری از بیماریهای عفونی مانند فلج اطفال ،‌ دیفتری ، سرخک و کنترل بیماریهای واگیر را نوید می دادند ، ناگهان در سال ۱۹۸۱ نوعی بیماری عفونی ناشناخته در آمریکا ، اروپا ، آفریقا ،‌ استرالیا ، به نام ایدز گسترش یافت . با گذشت حدود ۲۰ سال و صرف میلیاردها دلار هزینه ،‌علیرغم بسیاری پیشرفتها هنوز دانشمندان موفق به کشف واکسنی برای پیشگیری و دارویی برای درمان قطعی آن نشده اند . با گسترش ایدز در آفریقای جنوبی و آسیا ، این بیماری هم اکنون بصورت جهانگیر درآمده است ادامه مطلب...

[ شنبه 85/10/9 ] [ 8:36 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

خانواده

نصیحت به آقایون!!!

همیشه عکس همسرتون رو تو ی کیفتون داشته باشید تا هر وقت به مشکلی بر خوردید به اون نگاه کنید و یادتان بیفتد که مشکل بزرگتر و حاد تری هم دارید

---

همیشه در بچگی دختر ها عاشق عروسکها هستند و پسر ها عاشق مردان غول پیکر ولی نمی دانم چه حکمتی است که وقتی بزرگ می شوند دخترها عاشق مردان غول پیکر میشوند و پسرها عاشق عروسک

 ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 85/10/7 ] [ 10:14 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

10 واقعیت اساسی درباره ازدواج

1- شما نمیتوانید فردی را مجبور کنید تا شما را دوست داشته باشد و هیچ کس توانایی خوشبخت ساختن صد در صد شما را ندارد.

2- هر چه میخواهید تلاش کنید، شما هیچگاه قادر نخواهید بود شریک خود را تغییر دهید، هر چند اگر شما خود را تغییر دهید، ممکن است شریک شما نیز تغییر کند.

3- اشخاص با اشخاص ازدواج نمیکنند، بلکه آنها با توهمات و خیالپردازیهای خودشان ازدواج میکنند.

4- یک ازدواج حقیقی درست از نقطه ای آغاز میگردد که توهمات پایان می یابند. چالش یک ازدواج آن است که کشف کنیم با چه کسی ازدواج کرده ایم.

5- عشق تنها یکی از عللی است که ما شریک خود را بر میگزینیم. (برخی اوقات مهمترین فاکتور نمیباشد)

6- به احتمال زیاد، خصلتها و صفات موجود در شریکتان که دیوانه وار خشم شما را برمی انگیزند، همان صفاتی هستند که در ابتدا شما را مجذوب شریکتان کرده بوده اند.

7-این غیر ممکن است که شما  بدون تجربه کردن دوران درد و تنهایی یک رابطه را پشت سر بگذارید.

8-بزرگترین هدیه ای که میتوانید به فرزندانتان اعطا کنید یک ازدواج محبت آمیز میباشد.

9-موفقیت زمانی در یک ازدواج حاصل میگردد که هر کدام از ما به این واقعیت پی ببریم که نیازهای شریکمان حداقل به اهمیت نیازهای خودمان میباشد.

10- ازدواج بهترین فرصت برای رشد و بالندگی، غلبه بر حس خودخواهی و آموزش عشق ورزی میباشد.



[ پنج شنبه 85/10/7 ] [ 8:31 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

ضرب المثلهایی که با س شروع می شود

 

سال به دوازده ماه ما می بینیم یکدفعه هم تو ببین !
 

سال به سال دریغ از پارسال !
 
سالها میگذاره تا شنبه به نوروز بیفته !
 
سالی که نکوست از بهارش پیداست !

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 85/10/6 ] [ 8:23 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

تقویت مهارتهای اجتماعی

سلام دوستان

تحقیقات نشان داده است که یکی از بزرگترین ترس های افراد، همتراز با مرگ، صحبت کردن در جمع می باشد. به این معنی است که افراد حل مسئله های پیچیده را به صحبت کردن در جلوی غریبه ها ترجیح می دهند. پس اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که با محیط های اجتماعی، صحبت در جمع و برخورد با افراد جدید مشکل دارید، بدانید که هیچ مشکلی متوجه شما نیست. اکثر افراد، احساسی مشابه شما دارند، و تغییر برایشان حتی از مرگ هم بدتر است.

فکر نکنید کسی که در مجامع عمومی به خوبی قادر به صحبت کردن است، زبانی جادویی دارد. کتاب های زیادی برای راهنمایی شما برای ارتقاء مهارت های اجتماعیتان وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان منبعی برای کمک استفاده کنید. اما موفق بودن در موقعیت های اجتماعی، هیچ ربطی به توانایی صحبت کردن ندارد. در این مقاله ما می خواهیم شما را با راهکارهایی آشنا کنیم، که بدون آوردن حتی کلمه ای بر زبانتان، بتوانید مهارت های اجتماعیتان را اصلاح کرده و بهبود بخشید.

  ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 85/10/6 ] [ 8:14 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

انتخاب همسر

اینکه با چه فردی و در چه زمانی ازدواج کنید و خود را متعهد به یک رابطه مقدماتی کنید، از جمله تصمیمات بسیار با اهمیت زندگی میباشند که پیامدهای بلند مدت و حتی همیشگی نیز به همراه دارند. بنابراین نباید آنها را بی اهمیت انگاشته و یا شتابزده عمل کنید. همچنین نباید بدون اطلاعات کافی و ملاحظات دقیق، همسر آینده خود را برگزینید. شما نبایستی در اتخاذ اینگونه تصمیمات پیرو احساسات و هیجانات خود باشید، چرا که آنها بسیار گمراه کننده و سطحی نگر میباشند. به هر صورت احساسات خود را هنگام تصمیم گیری لحاظ کنید، اما پیرو قضاوت و منطق خود باشید.

به منظور برخورداری از یک رابطه زناشویی رضایت بخش و بلند مدت، شما باید با خود و شریکتان محترمانه، صادقانه و با ملاحظه رفتار کنید. غالب افراد از اهمیت رفتار مناسب با شریک خود آگاه هستند، اما  اینکه نحوه رفتار با خودشان نیز به همان اندازه حایز اهمیت است، بی اطلاع میباشند (حتی مهم تر از نوع رفتار با شریک).

با خود و طرف مقابل خود صادق و صریح بوده و محترمانه رفتار کنید. چنانچه شما رفتار مناسبی با شریک خود نداشته باشید، راهی را هموار میسازید که به مشکلات، رنجش و نفرت منتهی میگردد. اجازه ندهید ناکامی ها، رنجشها و مشکلات کوچک درون شما انباشته گردیده و به مرور زمان  تبدیل به افسردگی و تنفر در شما گردند. برای خود احترام قائل باشید و بگذارید شریک شما بداند که چه چیزهایی برای شما دارای اهمیت است. چنانچه شما از کشمکش ها و تعارضات اجتناب ورزید، قادر نخواهید بود از  یک رابطه بلند مدت و رضایت بخش برخوردار گردید.

این زندگی متعلق به شماست و شما نسبت به آن مسئول می باشید. با خود نسبت به اینکه خواهان چه نوع زندگی آرمانی مبتنی بر نیازها و ارزشهایتان می باشید، صادق بوده و بطور فعال برای دستیابی به آن ها تلاش کنید. همچنین از اینکه شریک شما بایستی از کدام ویژگیهای شخصیتی و ارزشی  برخوردار باشد آگاهی داشته باشید. با خود درباره حداقل نیازها ، و اینکه درصورت محقق نشدن چه میزان از زندگی آرمانی خود، همچنان در زندگی احساس رضایت خواهید کرد، صریح و صادق باشید. سپس مطمئن گردید که شما در مورد آن واقع بین بوده و هیچگاه وارد رابطه ای که تامین کننده حداقل نیازها و انتظارات تان نمیباشد، نخواهید شد.

اینها استاندارها و معیارهایی میباشند که شما باید هنگامی که فردی را بعنوان یک همسر بالقوه در نظر میگیرید، مد نظر قرار دهید. ببینید آیا وی با معیارهای شما هماهنگی دارد یا خیر. چنانچه موردی در فرد مقابلتان وجود دارد که احتمال دارد شما را به زندگی کمتر از حد انتظاراتتان سوق دهد، از وی صرفنظر کرده و دیگر وقت خود را صرف آن رابطه نکنید. این عاقلانه نیست که زمان زیادی را با یک فرد نامناسب سپری کنید تا اینکه یک فرد مناسب حال شما از راه برسد. این عمل شما را در ریسک ایجاد یک پیوند عاطفی با آن فرد قرار میدهد، که ممکن است پایان دادن به آن رابطه را برایتان بسیار دشوار و یا حتی غیر ممکن سازد. در ضمن اینگونه رفتاربی انصافی و بی حرمتی به فرد مقابلتان محسوب میگردد.

شناخت صحیح از یک فرد زمانی زیادی را میطلبد. با چیزی که در آغاز رابطه با آن مواجه میشوید گمراه نشوید. هنگامی که رابطه تازه و نوپا است افراد تمایل دارند به بهترین نحو رفتار کنند. اما پس از برقراری رابطه فرد ممکن است کاملا متفاوت از روزهای نخست آشنایی با شما رفتار کرده و شخصیت واقعی خود را نمایان سازد.

هیچگاه در نخستین مراحل آشنایی و رابطه، خود را متعهد و پای بند طرف مقابلتان نکنید. شما تنها مجاز هستید به فرد مقابلتان تعهد دهید که زمان بیشتری را با وی خواهید گذراند، و یا توافق کنید، مادامیکه در حال شکل دهی رابطه و شناخت بیشتر و بهتر از یکدیگر میباشید، بطور انحصاری تنها با فرد مقابلتان رابطه داشته باشید. همچنین باید تعهد دادن و سرسپردگی را تا زمانی که با یکدیگر حداقل 2 بار مشاجره نداشته اید به تعویق اندازید، تا بتوانید در یابید که هر کدام از شما هنگام خشم و ناسازگاری چگونه عمل کرده و واکنش نشان میدهد.

چنانچه شما تمام اوقات با شریک خود مهربان، سازگار و موافق باشید. همواره به چیزی که شریکتان خواهان آنست تن دهید. هرگز مخالفت نکنید و هرگز از شریکتان نخواهید که خودش را با شما وفق دهد، شما نداسته به فرد مقابلتان می آموزید که نیازها و خواسته های شما بی ارزش و بی اهمیت میباشند.شما به فرد کمک می کنید تا  بیاموزد نسبت به شما با احترام و حساسیت رفتار نکند. با این رویه آزردگی ها، ناکامی ها، نومیدی ها، رنجش ها و خشم به مرور زمان در شما انباشته گشته و در نهایت  رابطه برای شما زهرآگین میشود.

لازم است شریک بالقوه شما، شما را کاملا بشناسد، بنابراین خود را در دسترس قرار داده و از همان ابتدا با وی روراست، صریح و صادق باشید. چنانچه شما رابطه را با پنهان کاری و تظاهر آغاز کنید،  قادر نخواهید بود به یکدیگر اعتماد کرده و از یک رابطه سالم برخوردار گردید. شما ممکن است پیوسته از این کابوس که روزی شریک شما ناگهان به ماهیت واقعی شما پی ببرد، دیگر شما را دوست نخواهد داشت و یا مورد پذیرش قرار نخواهد داد، ترس همه وجود شما را دربرگرفته و در رابطه احساس ناامنی کنید. اگر شما از همان ابتدا در دسترس باشید و صادقانه و صریح همان گونه که هستید باشید و رفتار کنید، بالطبع برخی افراد به شما علاقه مند خواهند شد و برخی نیز شما را طرد خواهند کرد. اما احساسات و پذیرش از سوی افرادی که به شما علاقمند شده اند، واقعی و استوار خواهد بود.

وجه اشتراکات پیشنهادی برای برخورداری از یک رابطه رضایت بخش:

1- اعتقادات و ارزشهای اساسی و مهم در رابطه با اخلاقیات، مذهب، مسایل فرهنگی، سیاسی و معنوی.

2- روش زندگی. میزان نیاز و میل به عطوفت، محبت و در کنار یکدیگر بودن. نحوه تعلیم و تربیت فرزندان. معیارهای بهداشت و نظافت فردی و نظم و ترتیب. داشتن و یا نداشتن فرزند. اعتقادات نسبت به تقسیم کار و مسئولیت ها.

3- سطح نیاز و تمایل به فعالیتهای اجتماعی (نوع فعالیت و تناوب آنها). میزان معاشرت با خانواده، دوستان و دیگران.

4- سطح تحصیلات.

5- پایگاه اجتماعی و اقتصادی.

6- اهداف مهم زندگی شخصی.

7- جذابیت و زیبایی چهره.

8- نگرش شما به ازدواج، پول و رابطه جنسی.

نکته:در ابتدای رابطه ار آنجایی که احساسات در اوج خود میباشند، ممکن است موارد فوق بی اهمیت جلوه کننده. اما بی اعتنایی به هر کدام از آنها میتواند به شکست در رابطه منجر گردد.

نکته: با اینکه موارد فوق بطور 100 درصد نمیتواند متضمن یک ازدواج رضایت بخش باشند، اما عدم توجه به آنها به حتم رابطه را با خطر ناکامی مواجه میسازد.

نکته:البته احتمال اینکه دو فرد در تمام موارد مذکور با یکدیگر همخوانی داشته باشند، بسیار اندک است. اما باید تا حد امکان هنگام همسر گزینی آنها را لحاظ کرد.

اجتناب از اشتباهات رایج:

1- انکار  و یا نادیده گرفتن اطلاعاتی که تاکنون از طرف مقابلتان کسب کرده اید و  نشانه یک مشکل و یا رفتار نامناسب است.

2- تنها بروی جنبه های مثبت تمرکز کردن. عدم تمایل به شناخت ضعف ها، محدودیتها، جنبه های منفی و عادات ناپسند طرف مقابل. شما بایستی منصفانه جنبه های منفی و مثبت فرد مقابل خود را ببینید و مورد ارزیابی قرار دهید.

3- تصمیم گیری درباره اینکه فرد مقابلتان مناسب و درخور  شماست یا خیر، هنگامی که دیوانه وار عاشق وی شده اید و یا در مراحل نخست رابطه بسر میبرید. هنگامی که شما دیوانه وار عاشق کسی هستید، از احساس خود لذت ببرید، اما محتاط باشید. در این وضعیت شما در یک حالت خلسه و سرخوشی شگفت انگیزی بسر میبرید و براحتی توسط احساسات خود گمراه میشوید. بنابراین در این مقطع و برهه حساس هیچگونه تصمیم مهمی اتخاذ نکنید. اجازه دهید این احساسات خوشایند فروکش کنند و سپس در مورد فرد مقابل و رابطه خود تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

4- نادیده گرفتن احساسات خودتان. چنانچه شما در کنار فرد مورد نظرتان احساس خوبی ندارید، از اینکه خودتان باشید بیم دارید، و یا قادر به صحبت کردن در مورد برخی مباحث خاص و یا مسایل حساس نیستید، از وی صرفنظر کنید و به جستجوی خود ادامه دهید. چنانچه به طرف مقابل خود اعتماد ندارید و یا هنوز بطور کامل مورد پذیرش وی قرار نگرفته اید، به فرد مقابل خود بعنوان یک شخص ویژه و مهم در زندگی خود ننگرید.

5- انتخاب فردی که نیاز به تغییر دارد. تصور کنید که قادرید وی را تغییر داده و به وی رفتار صحیح را بیاموزید، در زندگی هدایتش کنید و یا آنقدر دوستش دارید که قادرید از کاستی ها و  عیوب وی چشم پوشی کرده و آنها را  تحمل کنید.

6- انتخاب فردی که به شما نیاز دارد. فردی را برگزینید که شما را دوست دارد و تمایل دارد در کنار شما باشد. نه کسی که به شما محتاج است. چراکه ممکن است پس از برآورده شدن نیازش در آینده، دیگر خواهان شما نباشد.

7- وارد رابطه ای شوید در حالی که  کماکان عشق پیشین خود را فراموش نکرده اید، و خاطرات گذشته و اندوه از دست دادن شریک پیشین از ذهن و دل شما بطور کامل خارج نگشته است.

8- همیشه مهربان و سازگار بودن، همواره به فکر خوشحال کردن و راضی نگه داشتن طرف مقابل بودن، انجام ندادن کاری که طرف مقابل را ناراحت کند. و یا تلاش فراوان برای آنکه طرف مقابل شما را دوست داشته باشد. رابطه باید برای هردوی شما مفید و موثر باشد. مسئولیت شکل دهی این رابطه مفید و موثر نیز به عهده هر دوی شماست.

 

نکات مهم دیگر:

1- شما قادرید با اجتماعی بودن و دوستانه برخورد کردن با دیگران احتمال یافتن شریک مناسب خود را افزایش دهید، و در مقابل با صحبت نکردن با دیگران و منزوی کردن خود این احتمال را کاهش دهید.

2- یافتن شریک را هدف اصلی زندگی خود قرار ندهید. برخورداری از سلامت جسم وروان و تامین نیازهای شخص خودتان باید هدف اصلی زندگی یتان باشد. دوست داشتن خودتان باید در اولویت باشد.

3- در جهان خیالی و فانتزی زندگی نکنید و مفهوم ازدواج را از فیلم ها و رمان های عاشقانه اقتباس نکنید.

4- علت اصلی ازدواج ناموفق و انتخاب یک فرد نامناسب عزت نفس و اعتماد بنفس پایین شخص انتخاب کننده میباشد.

5- هیچگاه عشق و رابطه جنسی را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

6- تساوی حقوق باید شالوده رابطه شما باشد. افراد باید متناسب با چیزی که می بخشند از یک رابطه منتفع شوند.

7- برخورداری از  بلوغ هیجانی و اجتماعی شما و شریکتان  قبل از قدم  نهادن به یک رابطه بلند مدت ضروری است.

8- فراگیری نحوه رفتار صحیح با جنس مخالف و روابط جنسی سالم و رضایت بخش توسط هر دو طرف پیش از ازدواج الزامی است.

9- علاقه، دوستی، احترام، پذیرش و اعتماد دو جانبه لازمه یک زندگی مشترک است.

10- استقلال مالی و فکری فرد مقابل شما بسیار مهم است. هیچگاه به فردی که به لحاظ مادی و مهم تر از آن از نظر فکری و تصمیم گیری به خانواده خود وابستگی دارد، پای بند نگردید.

11- واقع گرا باشید و نه آرمانگرا. از شریک خود انتظار نداشته باشید تمام نیازهای شما را برآورده سازد.

12- شناخت کافی خود و آگاهی از اهداف شخصی در زندگی، پیش شرط آغاز هر رابطه ای است.

13- اینکه چگونه دو فرد پیش از ازدواج با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و گفتگو میکنند پیش آگهی میزان رضایتمندی پس از ازدواج است. چنانچه شریک شما چندان با شما گفتگو نمیکند و تعاملات عمدتا بصورت بحث و جدل میباشند، تصور نکنید وی پس از ازدواج تغییر خواهد کرد.

14- دخترانی که پدری دلسوز و صمیمی دارند، تمایل دارند جذب یک مرد قابل اعتماد گردند. پسرانی که مادری سرد وبی محبت دارند، تمایل دارند با زنان مضطرب و سرد قرار ملاقات بگذارند. پژوهشها حاکی از آن است که دختران جذب مردی میشوند که شباهت به پدرانشان دارند و پسران نیز جذب دخترانی میشوند که شباهت به مادرانشان دارند.





[ سه شنبه 85/10/5 ] [ 8:35 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

ازدواج در ضرب ‌المثل ‌های جهان



ازدواج در ضرب ‌المثل ‌های جهان .
ezdevaj
١-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت. (ضرب المثل آلمانی)
٢ - مردی که به خاطر”پول” زن می گیرد، به نوکری می رود. (ضرب المثل فرانسوی)
۳- لیاقت داماد، به قدرت بازوی اوست. (ضرب المثل چینی)
۴-
زنی سعادتمند است که مطیع ”شوهر” باشد. (ضرب المثل یونانی)
٥- زن عاقل با داماد ”بی پول” خوب می سازد. (ضرب المثل انگلیسی)
٦- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. (ضرب المثل انگلیسی)
٧- زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند. (ضرب المثل آلمانی)
٨ - داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت. (ضرب المثل لهستانی)
٩- دختر عاقل، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. (ضرب المثل ایتالیایی)
١٠ -داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای.(ضرب المثل فرانسوی)
١١- دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر. (ضرب المثل ایتالیایی)
١٢- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن. (ضرب المثل آذربایجانی)
١٣- برا ی یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی. (ضرب المثل چینی)
١٤- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن. (ضرب المثل چینی)
١٥- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. (ضرب المثل اسپانیایی)
١٦- اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار. (ضرب المثل ترکی)
١٧- ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)
١٨- ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. (ضرب المثل اسپانیایی)
١٩- ازدواج، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است. (ضرب المثل فرانسوی)
٢٠- ازدواج کردن وازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است. (سقراط)
٢١- ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود. (بورنز)
٢٢- ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود. (رولاند)
٢٣- ازدواج همیشه به عشق پایان داده است. (ناپلئون)
٢٤- اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است. (محمد حجازی)
٢٥- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست، ولی می توانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب کنیم. (خانم پرل باک)
٢٦- با زنی ازدواج کنید که اگر ”مرد” بود، بهترین دوست شما می شد. (بردون)
٢٧- با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید. (سونی اسمارت)
٢٨- برای یک زندگی سعادتمندانه، مرد باید ”کر” باشد و زن ”لال”. (سروانتس)
٢٩- ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ”شجاعت”می خواهد. (کریستین)
٣٠- تا یک سال بعد از ازدواج، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند. (اسمایلز)
٣١- پیش از ازدواج چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید. (فرانکلین)
٣٢- خانه بدون زن، گورستان است. (بالزاک)
٣٣- تنها علاج عشق، ازدواج است. (آرت بوخوالد)
٣٤- ازدواج پیوندی است که از درختی به درخت دیگر بزنند، اگر خوب گرفت هر دو ”زنده” می شوند و اگر ”بد” شد هر دو می میرند. (سعید نفیسی)
٣
۵-
ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی، سه سال جنگ و سی سال تحمل! (تن)
٣٦- شوهر ”مغز” خانه است و زن ”قلب” آن. (سیریوس)
٣٧- عشق، سپیده دم ازدواج است و ازدواج شامگاه عشق. (بالزاک)
٣٨- قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم. (لرد لوچستر)
٣٩- مردانی که می کوشند زن ها را درک کنند، فقط موفق می شوند با آنها ازدواج کنند. (بن بیکر)
٤٠- با ازدواج، مرد روی گذشته اش خط می کشد و زن روی آینده اش. (سینکالویس)
٤١- خوشحالی های واقعی بعد از ازدواج به دست می آید. (پاستور)
٤٢- ازدواج کنید، به هر وسیله ای که می توانید. زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید. (سقراط)
٤٣- قبل از رفتن به جنگ یکی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا کن. (یکی از دانشمندان لهستانی)
٤٤- مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد. (کارول بیکر)
٤٥- من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم. (آگاتا کریستی)
٤٦- هر چه متأهلان بیشتر شوند، جنایت ها کمتر خواهد شد. (ولتر)
٤٧- هیچ چیز غرور مرد را به اندازه ی شادی همسرش بالا نمی برد، چون همیشه آن را مربوط به خودش می داند. (جانسون)
٤٨- زن ترجیح می دهد با مردی ازدواج کند که زندگی خوبی نداشته باشد، اما نمی تواند مردی را که شنونده خوبی نیست، تحمل کند. (کینهابارد)
٤٩- اصل و نسب مرد وقتی مشخص می شود که آنها بر سر مسائل کوچک با هم مشکل پیدا می کنند. (شاو)
٥٠- وقتی برای عروسی ات خیلی هزینه کنی، مهمان هایت را یک شب خوشحال می کنی و خودت را عمری ناراحت ! (روزنامه نگار ایرلندی)
٥١ – هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند. (ضرب المثل اسکاتلندی)
٥٢ – با قرض اگر داماد شدی با خنده خداحافظی کن. (ضرب المثل آلمانی)
٥٣ – تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره ی آن اظهار نظر کنی. (شارل بودلر)
٥٤ – دوام ازدواج یک قسمت روی محبت است و نُه قسمتش روی گذشت از خطا. (ضرب المثل اسکاتلندی)
٥٥ – ازدواج پدیده ای است برای تکامل مرد. (مثل سانسکریت)
٥٦ – زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می کند. (ضرب المثل آلمانی)
٥٧ – ازدواج قرارداد دو نفره ای است که در همه دنیا اعتبار دارد. (مارک تواین)
٥٨ – ازدواج مجموعه ای ازمزه هاست هم تلخی و شوری دارد. هم تندی و ترشی و شیرینی و بی مزگی. (ولتر)
٥٩ – تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره آن اظهار نظر کنی. (شارل بودلر)
______



[ سه شنبه 85/9/28 ] [ 8:23 صبح ] [ مجتبی نصیری ]

نظر

きらきら